Forside Generelt 3 essentielle tiltag til dine online markedsføring og salg

3 essentielle tiltag til dine online markedsføring og salg

25
0
DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Marketing 101 handler helt basalt om, at din virksomhed er til stede der, hvor dine kunder også er til stede. Selvfølgelig er det mere komplekst end det. Eksempelvis er forbrugeren de seneste år blevet langt mere opmærksomhed på virksomheders tilstedeværelse på eksempelvis sociale medier, ligesom at større mediekilder som avis og tv i mindre grad er populært end tidligere. Så hvad gør man så som virksomhed? Man øger sin tilstedeværelse online, eftersom det er her, hvor kunderne befinder sig.

 

Man kan gribe sin online markedsføring og sin tilstedeværelse an på enormt mange måder. Det kan være en uoverskuelig opgave at komme i gang med, men nøglen ligger stadig heri. For at hjælpe dig godt på vej har vi derfor samlet 3 essentielle tiltag, som vil gavne din online markedsføring.

 

Det rette værktøj til dine kunderelationer i salg og marketing

Salgsprocessen kan variere fra produkt til produkt og fra kundegruppe til kundegruppe. Men fælles for virksomheder, der arbejder med dette, er dog at salg er målet. Salg handler altid om, at man skal kunne forstå sine kunder – lidt ligesom marketing også gør. Hvad mangler dine kunder, og hvorfor er der ikke flere, som føler det nødvendigt at eje dit produkt?

 

Én måde at finde ud af disse ting på er ved at have et indgående kendskab til dine eksisterende kunder og jeres fælles relation. Sådan et kendskab er dog oftest på personlig basis, og det kan være svært at håndtere. Det rette værktøj til dette er derfor et system, som samler alles viden om virksomhedens kunderelationer. Besøg hjemmesiden her og se webCRM’s smarte og yderst brugbare løsning på dette. De har flere løsninger, og der skal nok være noget for dig og din virksomhed.

 

Hvor og hvem er dine kunder?

Facebook, Instagram og LinkedIn er altid på spidsen af tungen, når det kommer til moderne marketing og ens outbound kommunikation og relationer. Det er nemlig rigtig ofte her, at dine kunder eksisterer og befinder sig. Det kan virke uhåndgribeligt, men overvej hvor meget tid du bruger online på medierne, og hvor mange reklamer der kan klemmes ind.

 

Disse medier kan dog være dyre, og selvom de muligvis gør det så nemt for dig som muligt at finde de helt rette kundegrupperinger, så er der også andre måder, hvorpå du kan blive klogere på dine kunder. Eksempelvis kan man gavne sin forretning ved at fokusere på niche-kunderne. Dem, som virkelig synes dit produkt er fedt, og som bruger det til noget særligt. Et fokus på disse online fællesskaber tager nemlig ikke noget fra din tilstedeværelse på Facebook, men styrker dit produkt inden for én kundegruppering.

 

Lidt af alting eller meget af én ting

SEO, sociale medieannonceringer, AdWords, outbound og indbound. Marketing har aldrig været mere datadrevet og teknisk, end det er i dag. Derfor kan det også være svært at komme i gang og især svært at vedligeholde. Så hvad skal man gøre? Skal man fokusere på bredden og gøre lidt af det hele – eller skal man fokusere og gå all-in på én ting? Dette er selvfølgelig en afvejning af, hvor dine kompetencer ligger, og hvad dine umiddelbare data viser, du kan tjene mest på. Her kan du muligvis søge hjælp hos et bureau, der har speciale inden for dette, så I sammen kan finde de mest effektive promoveringskanaler.

 

EFTERLAD ET SVAR