Forside Generelt Brug andres brand i din markedsføring

Brug andres brand i din markedsføring

107
0
DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Co-branding har i mange årtier været en kæmpe del af markedsføring for mange virksomheder verden på tværs af mange forskellige brancher. Der findes utallige eksempler på, hvor to eller flere brands slår sig sammen for at opnå en synergieffekt. Der findes mange eksempler hvor brands går sammen, og så er der alle de tilfælde, hvor man bare forbinder nogle brands med hinanden. Det kan eksempelvis være Coca-Cola og McDonalds, men det kan også være virksomheder der gennem sponsorater over en længere tid nærmest bare er blevet et synonym med noget andet, det kunne være Heineken der ofte sættes i forbindelse med Champions League fodbold.

Virker også i mindre skala

Der findes mange måder hvorpå man som virksomhed kan komme til at stå stærkere, ved at læne sig op af en anden. Som beskrevet ovenfor, så er det noget der virker for de største multi internationale milliardvirksomheder i stor stil.

Der findes dog også mange andre eksempler på, hvordan en lille virksomhed kan få succes ved at bruge andres navne i forbindelse med dem selv. Er man en mindre virksomhed, som ikke så mange kender, kan det være en fornuftig ide at læne sig op af store virksomheder som alle kender. På den måde er man nemlig med til at blåstemple sig selv på en legitim måde.

Et eksempel kan være Event Republic der er en event virksomhed, der lever af at lave event, konferencer, teambuilding i lignende  for større virksomheder. Der er nok mange, der ikke umiddelbart kender dem, da det trods alt er en rimelig specifik branche. De bruger så velkendte navne som Mærsk og Coloplast, som alle naturligvis kender, som referencer.

På den måde bliver de blåstemplet ved at nogle af de største virksomheder låner lidt af deres brand værdi ud, og på den måde fungerer co-branding også i meget mindre skala.

Hvis du har mulighed for at låne lidt stjernestøv fra en stor virksomheds brand (med deres accept selvsagt), kan det altså være en rigtig fornuftig markedsføringsstrategi.

EFTERLAD ET SVAR