Forside Generelt Byg dit brand op omkring en god sag

Byg dit brand op omkring en god sag

295
0
DEL

Der findes mange brands rundt omkring i verden, men også i lille Danmark. Faktisk har vi et af de største brands i verden; LEGO. De har bygget deres brand op omkring kreativitet. At styrke børnenes fantasi — og de voksne for den sags skyld.

Dit brand har et højere formål

Brandet er altså meget mere end bare det produkt, de tilbyder. Det har personlighed, og det arbejder for et højere formål. Alle mennesker har på et eller andet tidspunkt stiftet bekendtskab med LEGO. Næsten.

Hvad kan du lære af det? At det ikke er nok bare at have en forretning, hvis man vil skabe et brand. Der skal mere ‘kød’ på. Dit logo alene skal vække nogle bestemte følelser hos de folk, det eksponeres for.

Dit brand skal vække følelser

Gør det det, er du nået et godt stykke af vejen. Det er dog vigtigt, at det er helt bestemte følelser, dit brand vækker — og det er faktisk ikke så let, som man skulle fristes til at tro. Alt det, du gør, i forbindelse med din forretning, vil blive associeret med din forretning — og dermed også dit brand.

Derfor skal du overveje, om det er en god idé at støtte nogle gode formål som Red Barnet og Hjerteforeningen, hvis du gerne vil knytte lidt goodwill til dit brand. Samtidig er det en god idé, hvis der er et højere formål med dit brand.

Sælg en filosofi

Hvad er det, du gerne vil? Sælge produkter, selvfølgelig. Men hvad vil du mere end det? En forretning som Boernibalance.dk, der sælger motorisk drenge- og pigelegetøj. Her er formålet at styrke børnene og forberede dem så godt som muligt på de voksenes verden. Her er altså et klart formål, og alt der foretages i virksomhedsregi skal altså matche dette formål.

EFTERLAD ET SVAR