Det kan nogle gange være en udfordring at få virksomheder til at forstå, hvordan god markedsføring fungerer. Mange tror, at man bare skal lave en TV-reklame eller en outdoor-kampagne, og så er årts markedsføring hjemme. Men markedsføring handler om meget mere end det, og især hvis du arbejder med digital markedsføring. Her er der nemlig hele tiden ting, der skal optimeres, passes og tjekkes op på. Derfor er det helt essentielt, at du har styr på din tidsregistrering, hvis du vil holde din forretning kørende.
Tidsregistrering er en formue værd
Når du praktiserer ordentlig tidsregistrering, tjener du i længden rigtig mange penge. Hvis du derimod ikke registrerer småopgaver på 10 minutter her og der, går du glip af løn for timevis af arbejde. Der er derfor essentielt, at du kan dokumentere, hvor lang tid du rent faktisk har brugt på kunden.
Ellers risikerer du nemlig at undervurdere dit tidsforbrug, så du i sidste ende arbejder gratis. Samtidig kan du bevise over for kunden, at du rent faktisk har brugt den tid, du fakturerer for. Nogle har nemlig svært ved at acceptere, at moderne markedsføring er en kompleks og kontinuerlig opgave.
Din kunde får sikkerhed
Samtidig med, at du kan bevise dit tidsforbrug, giver tidsregistrering også kunden sikkerhed. Så kan de nemlig følge med i, hvad du egentlig laver for pengene, og hvordan du bruger tiden. Det er selvfølgelig op til dig, hvor mange informationer du vil dele. Der er dog store fordele ved at være åben om dit tidsforbrug, så kunden ser, hvor meget tid du bruger på dem. Det mindsker risikoen for, at de skifter til et andet bureau.
Samtidig kan I bedre sammen sætte ind, hvis noget ikke fungerer. Når du ved præcis, hvordan kunden vil have fordelt tiden, kan du nemt rette dig efter det – også selvom du er uenig.