Forside Markedsføring Hvilken markedsføring er den bedste?

Hvilken markedsføring er den bedste?

109
0
DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Overskriften på indlægget her siger næsten sig selv, hvilken form for markedsføring er den bedste. Lad det dog være sagt med det samme, at det er meget lettere at stille spørgsmålet, end det er at besvare det. Der findes nemlig ikke noget entydigt svar, da det i høj grad handler om hvilke type virksomhed, der er tale om, og i endnu højere grad hvilke type af kunder der er tale om.

I rigtig mange brancher, er digital e-markedsføring langt den mest effektive form for markedsføring. Det gør det muligt at ramme kunderne lige der hvor de er, nemlig online. Der findes stort set ikke dem, der ikke er online, og derfor kan man også ramme praktisk talt alle. Det kan være via bannere, via Google, via Facebook, via Instagram eller noget helt femte.

Det er dog især hvis man sælger rimelig håndgribelige produkter, at denne markedsføringsmetode er blandt de absolut mest effektive. Man har nemlig typisk kort tid til at fange de potentielle kunder, og det skal være let af afkode budskabet eller tilbudet. Hvis det bliver for komplekst, er der mange der gerne vil have det forklaret af en person frem for at blive præsenteret for det på lidt tekst.

Er der eksempelvis tale om forsikringer og lignende, så er telemarketing ofte en rigtig effektiv måde at sælge sine produkter, da det giver sælgeren muligheden for at forklare hvordan det hænger sammen. Telemarketing har generelt et lidt blakket ry på grund af lidt for offensive sælgere. Der er dog ikke nogen tvivl om, at telemarkering virker, hvis det bliver gjort ordentligt.

For at det skal være effektivt, handler det langt hen af vejen om troværdighed. For hvis der er tale om en god sælger, der ikke oversælger et produkt, så kan det være en af de mest effektive former for markedsføring – selv i denne digitale tidsalder.

Hvis det er de helt store brandingkampagner, er der stadig ikke nogen der overgår TV, der er ikke andre medier, hvor man i løbet af et par timer kan samle en million mennesker, så hvis man skal nå masserne med et hurtigt budskab, så er TV bare stadig kongen – men det er også her, at man lynhurtigt kan brænde millioner af, der ofte kunne være brugt bedre eller i hvert fald mere effektivt online.

EFTERLAD ET SVAR