Forside Generelt Kundeklubber skaber mersalg

Kundeklubber skaber mersalg

237
0
DEL

Hvis man som butik vil have succes, er den sikreste vej at have glade, tilfredse og ikke mindst loyale kunder, da loyale kunder er dem der kommer igen, og dem der taler positivt om dig overfor deres venner og kendte, og den bedste ambassadør for en butik er de glade kunder, der spreder ordet videre.

Der er mange af de store kæder der har deres form for kundeklubber, der skal gøre det attraktivt at handle hos dem. Der er nok mange der kan nikke genkendende til Mata klubben og ikke mindst IKEA, men eksempelvis COOP’s medlemskort kan også betegnes som en kundeklub, der i skrivende stund har over en million medlemmer.

Det er dog langt fra kun de store kæder, der har glæde af kundeklubber. Der er nemlig også flere mindre webshops og enkelte butikker, der har lavet klubber, der er attraktive at være medlem af for kunderne. Rent faktisk er de mindre kundeklubber ofte langt mere lukrative for kunderne, end i de store kæder, hvor tilbuddene ofte er lave, men hvor der er mange af dem.

Et eksempel på en kundeklub finder man hos Only4Kids, hvor man på sine køb spare point sammen, som man kan så kan bruge til sit næste køb. Tiltag som disse er ikke kun gode for kunderne, der kan spare penge, de er i den grad også gode for virksomhederne, der fastholder kunderne, ved at give dem nogle fordele.

I 2015 lavede Epinion en undersøgelse, der viste at vi danskere i gennemsnit er medlem af tre kundeklubber af den ene eller anden slags, men omkring hver femte af os er medlem af fem eller flere kundeklubber, hvilket vidner en smule om den popularitet disse har i den danske befolkning.

Tæt på 90% sagde i denne undersøgelse, at de var medlem for at kunne spare penge, men det er de færreste der gør det for at modtage nyheder og lignende. Så kontante fordele er helt klart det der trækker, når vi skal melde os ind i en.

EFTERLAD ET SVAR