Forside Generelt Markedsføring handler om, at være tilstede hvor, dine kunder befinder sig

Markedsføring handler om, at være tilstede hvor, dine kunder befinder sig

95
0
DEL
Markedsføring handler om, at være tilstede hvor, dine kunder befinder sig

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Når du skal markedsføre din forretning, så handler det om, at være tilsted netop dér, hvor dine kunder befinder sig. I dag er der mange, der vælger at markedsføre sig på nettet, da det oftest både er nemmere og mere effektivt, mens det også er noget, der giver brugbare tal til analyse og dermed også forbedret markedsføring. I bund og grund, så er der dog ikke nogen vej udenom, at hvis det skal være effektivt, så skal du være tilstede, hvor dine kunder befinder sig.

Det er dog ikke nok, at dine kunder kan finde dig, hvor de selv befinder sig. F.eks. er der mange, der gør brug af sociale medier til at markedsføre sin forretning, da langt de fleste danske forbrugere er aktive på de mange sociale medier som eksempelvis Facebook og Instagram. Det er dog ikke altid, at de er specielt interesseret i, at skulle finde deres betalingskort frem, for at gennemføre et køb eller at skulle tilsidesætte tid til at kontakte en forretning i et sådant tilfælde.

Hvor og hvornår er dine kunder mest købevillige?

Det er vigtigt, at du har fokus på at være til stede samme steder, hvor dine kunder befinder sig, men hvad der dog er mindst lige så vigtigt for dig er, at du er i stand til at finde frem til et sted, hvor du faktisk også kan være sikker på, at dine kunder er relativt købevillige, da det er med til at gøre det nemmere at få noget ud af samtlige af de kroner, der bliver brugt på markedsføring. Det er selvfølgelig vigtigt, at du sikre dig, at du ikke bruger dine penge unødigt.

Der skal ikke være nogen tvivl om, at der er mange, der er af den opfattelse, at den bedste måde at få mest muligt ud af sine markedsføringskroner er, at arbejde med SEO. Det giver dig mulighed for at ligge nr. 1, når der bliver søgt efter et produkt eller en ydelse, du sælger. Dertil skal det dog også gøres klart, at det ikke er noget, du kommer til fra dag ét, men at det derimod er en proces, der godt kan vise sig at tage lidt tid.

Flere forretninger har succes med bloggere

I løbet af de seneste par år er det blevet til en stor forretning i sig selv at være blogger. Det er noget, der i høj grad skyldes, at de kan influere deres læsere eller seere til at købe et produkt, hvilket er noget, der er gavnligt for et stort antal af forretninger. Hvis du f.eks. sælger gamingudstyr på nettet, så er det oplagt, at du får en stor YouTuber, der laver videoer om gaming til, at reklamere for dine produkter og efterlade en lille tekst med køb her til en bestemt pris.

Hvis du får fat i nogle af de bloggere (eller influencere, som de også kaldes), der har fat i det samme publikum, som befinder sig i din målgruppe, så kan det også vise sig at være en rigtig effektiv form for markedsføring.

EFTERLAD ET SVAR