Forside Markedsføring Mobile applikationer for virksomheder

Mobile applikationer for virksomheder

1688
0
Mobile applikationer for virksomheder

Mobile applikationer for virksomheder

Har du nogensinde overvejet, hvad en mobil applikation kan gøre for dig og din forretning? Hvem har brug for at udvide deres forretning med at få udviklet en app til smartphones og tablets? Bør alle, der har en online forretning, ikke have en app i disse tider, hvor vi bruger vores mobile enheder mere og mere?
Egentlig ikke. Det er langt fra alle, der har brug for apps. I visse tilfælde giver det slet ingen mening, at der er udviklet en mobile app i stedet for en mobilvenlig hjemmeside.
Hvis man er meget i tvivl om, hvorvidt man bør kaste sig ud i et projekt, som det er at udvikle en app, kan man tage fat i udviklingshuset House of Code, som kan give dig den rette app rådgivning.

Markedsføringsværdi i en app

Det har naturligvis sine fordele, hvis man vælger at få udarbejdet en applikation. I udvalgte brancher gør det tingene markant nemmere for brugerne, hvis der bliver udviklet en løsning til mobiltelefoner og tablets.

Vi ser disruption rundt omkring os hele tiden. En af de løsninger, der har gjort f.eks. indkøb langt nemmere for kunderne, er tilbudsaviser. I stedet for at fælde en masse træer og printe tilbudsaviser bærer man nu rundt på samtlige tilbudsaviser i sin bukselomme.

Mobile apps er mere end blot en god ide. De kan anses som et tilvalgsprodukt, hvor brugerne bliver eksponeret for elementer, der udelukkende er tilgængelige via app’en. Det vil naturligvis betyde, at man eventuelt skal fjerne selvsamme muligheder på hjemmesiden. Det kan være med til at påvirke brugerne til at hoppe over på sin nye app.
Det skal dog lige nævnes, at det sjældent er en god idé at tvinge sine kunder og brugere til at benytte et nyt medie, de ikke har været vant til tidligere.

Markedsføring af en app

Et fantastisk eksempel, på hvordan man kan markedsføre sin helt nye mobile applikation, er Morten Resen. Han bliver mere og mere eksponeret i øjeblikket. Han er i gang med at udvikle sin app, GoLittle. Han har naturligvis en naturlig markedsføringsværdi i sig selv, da han er en kendt person. Dette gør uknækkeligt tingene en del nemmere, da folk i forvejen føler, at de har en relation til ham. Men det han gør er på nuværende tidspunkt unikt i Danmark. Han beskriver rejsen fra at søge om funding til at udvikle og markedsføre hans app.
Denne historie fortæller han igennem sin podcast, hvor man hver 14. dag kan følge med som lytter. Det er ikke set på samme måde i Danmark.

Selvom man ikke har været vært på Go’ Morgen Danmark i en årrække, er det ikke ensbetydende med, at man ikke kan lave en podcast, som endnu er et alternativ til Google AdWords annoncering. Det kan blive dyrt at skulle betale for sine brugere, så man bør måske tænke alternativt nu, hvor der er så mange mobile applikationer på markedet.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here