Forside Markedsføring Når budskabet er for de ganske få

Når budskabet er for de ganske få

2118
0

Hvad gør man, når man som markedsførende virksomhed sidder med en potentiel kundedatabase, som udgør maksimalt 1.000 personer i det danske marked? Og hvad gør man, når produktet er svært at kommunikere og kræver mere end 30 sekunders video eller et like?

Hos Miranova i Søborg, har man fundet frem til en kombination, som virker. Det handler om at påtage sig en rolle som videnstung organisation med go-to-market erfaring og ekspertindsigt i seneste tendenser indenfor investering i ETF, formuepleje, og formueforvaltning.

Miranova har gennem grundige undersøgelser af brugeradfærd og kundeprofiler fundet frem til en strategi, hvor det gennem offentlige ekspertrolle handler om at trække de få relevante ind på firmaets hjemmeside, for herefter at fastholde disse i et informationsloop.

Remarketing er smart

Det sker via Google Adwords, hvor man har muligheden for at benytte sig af remarketing. Remarketing er cookie-baseret markedsføring, hvor man målretter budskaber kun til de brugere, som tidligere har besøgt sitet.

Disse budskaber eksponeres så via Googles Displaynetværk. Displaynetværket består af mere end 2 millioner websites, mobilapps og videoer, og er en perfekt måde at nå ud til brugere under deres søgninger på nettet. Så når brugerne søger information om andet, byder man som afsender sig hele tiden til og holder sig top-of-mind.

PR er hårdt arbejde – men tiden værd

For at få opmærksomheden i første omgang har Miranova været vedholdende, konsekvente og grundige i deres arbejde med at byde sig til overfor medier. Dette er sket via pressemeddelelser omkring enkelte selskabers afkast, investeringsrådgivning og lignende. Selskabets direktør Rune Wagenitz er kørt i stilling som knowledgeleader, og han bliver nu naturligt spurgt, når der skal bruges udtalelser om de finansielle markeder og investeringsmuligheder.

Det har uden tvivl krævet hårdt arbejde, og det virker ofte som en ørkenvandring at arbejde med PR for at opnå status som knowledgeleader, men når dette først sker, så vil virksomheden hurtigt høste frugten af mange timers hårdt arbejde.

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here