Forside Generelt Økologi hitter på “babymarkedet”

Økologi hitter på “babymarkedet”

312
0
DEL

Markedet for babyudstyr enormt, og gennem de sidste 10 år har det værende stigende i en grad, hvor det har været svært at følge med. Det estimeres at der hvert år omsættes for langt over 2 milliarder kroner på udstyr til de små, et tal der stiger år efter år. Eftersom man må antage at behovene ikke har ændret sig synderligt, og da der ikke bliver født flere børn, kunne man fristes til at tro, at der bliver købt flere ting, end det er reelt er brug for.

Undersøgelser viser da også, at der er mange kommende forældre og ikke mindst nybagte forældre, der køber meget mere, end de har brug for, og mange der køber ting de aldrig kommer til at bruge.

I et kæmpe markedet der er i vækst, er det ikke så overraskende, at der hele tiden kommer nye spillere ind. Der åbner ugentligt webshops med mere eller mindre nicheprodukter inden for markedet. Mange af dem drejer nøglen om efter nogle måneder, når de har indset at konkurrencen er for hård, men der er også flere der opnår stor succes på det lukrative marked.

Økologi hitter

Ser man bort fra de store kæder som BabySam, Kære Børn og lignende, så er Naturebaby en af dem der skiller sig ud og virkelig har formået at bide sig fast i markedet og har vundet sin plads.

Naturebaby har lykkedes med at kombinere en “niche” med det helt traditionelle. De forhandler nemlig udelukkende økologiske og bæredygtige produkter til både mor og barn. De har altså de samme ting som mange af konkurrenterne, der er bare lidt flere tanker bag ved det, så det er økologisk og sundere.

Dette har forbrugerne taget til sig, og har gjort Naturebaby til en af de førende shops på markedet, og det er også formlen på succes i et konkurrencepræget marked, at lave noget som de andre, men som skiller sig ud på en positiv måde.

EFTERLAD ET SVAR