Der er mange måder at sælge sine produkter på. Det er langt fra alle sammen der er lige effektive, og især når det kommer til online annoncering, er det langt fra alle der har knækket koden og fundet den mest effektive metode at sælge på. Der er rigtig mange der laver masseannoncering, når de skal annoncere på nettet, og dermed bare annoncerer ud i luften, uden at have den store målretning på.
Heldigvis er der også mange, der er rigtig dygtige til at målrette deres annoncer, så de rammer dem der rent faktisk er interesseret i de budskaber eller produkter som man nu sælger.
Uniggardin.dk der sælger gardiner i hele norden, er blandt dem bruger online annoncering meget kraftigt i deres markedsføring. Da de sælger gardiner online, er det klart, at den største del af deres markedsføring også foregår, der hvor produkterne sælges, altså på nettet.
En af de måder man er helt sikker på, at ramme folk der er interesseret i ens produkter er ved at bruge retargeting og remarketing, altså hvor man annoncerer mod dem, der tidligere har besøgt ens side, og derfor allerede har vist interesse for det man sælger.
Hvis man tidligere har besøgt en side for at kigge på eksempelvis foldegardiner, men ikke har købt noget, kunne noget tyde på at, man er interesseret. Gennem både Google og Facebook er det så muligt at ramme disse personer og annoncerer mod dem, da de med deres besøg allerede har tilkendegivet at de har interesse i produkterne.
Det er derfor heller ikke så overraskende flere gange vist, at det netop er denne form for annoncering der virker bedst online. Det betyder nemlig også, at man ikke bliver udsat for produkter eller producenter, som man ikke kender i forvejen.