Forside Generelt Sådan markedsfører du et onlinekursus

Sådan markedsfører du et onlinekursus

51
0
DEL

Drømmer du om at omsætte din viden til kurser, du kan sælge på nettet, så får du her et par gode råd til, hvordan du markedsfører dit kursus, så du er sikker på, at der er nogle, der køber det.

Det kan selvfølgelig være svært, men det kræver først og fremmest, at du har positioneret dig selv som ekspert inden for det emne, du vil lave et kursus i. Men hvordan gør du så det?

Hvad vil folk gerne vide noget om?

Du kan lave et kursus i alting, men du får ikke nogle kursister, hvis ikke dit kursus har en eller anden form for målgruppe, der gerne vil betale penge for dit kursus. Heldigvis kan du hurtigt finde et emne og se, om der er nogle, der interesserer sig for det, hvis du surfer lidt rundt på nettet for svar.

Sådan finder du en form til dit kursus

Find et emne, andre synes er spændende, og find så ud af, om der er nogle andre onlinekurser omkring det emne. Hvis der er det, kan det være en god idé, hvis du lige tjekker op på det. På den måde kan du finde ud af, hvordan dem, der har succes med at lave kurser, gør.

Du skal ikke kopiere deres kursus, men blot bruge idéer fra det og så gøre det bedre. Så er du nået langt i din proces. Men hvad kan man egentlig lave kurser omkring? Det kan være om alting. Eksempelvis har IA Sprog lavet et kursus, der hedder learn danish online, hvor man kan lære dansk online.

Sådan markedsfører du det

Det handler om at være til stede der, hvor dine kunder er. Derfor bør du altid sørge for, at du er på Facebook eksempelvis, hvis det er der dine kunder er. Sørg for at finde ud af, hvor de befinder sig.

 

EFTERLAD ET SVAR