Forside Generelt Testimonials hitter online

Testimonials hitter online

221
0
DEL

Når vi skal købe ting online, vil vi generelt gerne have andet at læne os op af, end virksomhedens egne ord for at det de sælger, rent faktisk nu er så godt som de selv siger det. Det er en af grundene til at sider som Trustpilot og lignende er så populære, fordi de siger noget om, hvordan andre personer oplever den pågældende virksomhed.

Noget andet som rigtig mange virksomheder vælger at gøre, er at bruge testimonials fra tidligere kunder, der har haft en god oplevelse, og vælger at fortælle om det. De fleste ved naturligvis godt, at de har gjort det fordi de er blevet bedt om det, og måske endda har fået en eller anden fordel for det, men ikke desto mindre, så har de valgt at gøre det.

Personer der fortæller om en virksomhed eller et produkt de har købt, gør det på en anden måde, end virksomheden selv beskriver det på, og derfor kan det ofte være lettere at relatere til personer, der står i samme situation som en selv. Derfor er der rigtig mange virksomheder, der får en “Det siger vores kunder” eller lignende sektion ind på deres hjemmeside.

Se eksempelvis den danske hjemmeside WiFik der sælger rådgivning og hjælp til opsætning af WiFi netværk. Dette er for mange et relativt kompleks produkt, og personer der overvejer at søge hjælp til at få styr på deres WiFi vil i mange tilfælde ikke været så teknisk funderet, og vil derfor netop være den målgruppe, der har brug for at høre fra ligesindende hvordan

En testimonial er en måde at personliggøre en webshop eller en hjemmeside, og der er mange der gerne vil have personlig vinkel på dem de handler med, så de ikke kun handler med en hjemmeside, men handler med personerne bag.

EFTERLAD ET SVAR