Forside Generelt Vær til stede, hvor dine kunder befinder sig

Vær til stede, hvor dine kunder befinder sig

129
0
DEL

Det gælder om at være til stede der, hvor dine kunder befinder sig. Især på nettet gør dette sig gældende. Se her, hvordan du kan gøre dig selv mere synlig.

På nettet er der rig mulighed for at finde det, du søger. Det er tilfældet, næsten uanset hvad du leder efter, men især kan det være en lukrativ forretning, hvis du formår at være til stede, der hvor de besøgende leder. Det findes der forskellige metoder til, og herunder gennemgår vi et par af de steder, det kan være en god idé at undersøge, hvorvidt kan være profitabelt for ens forretning.

Google

Selvfølgelig er det en god idé at være til stede, når en bruger indtaster en relevant søgeforespørgsel i Google — eller en anden søgemaskine for den sags skyld. Der findes forskellige metoder, der kan hjælpe dig på vej, men helt konkret handler det om, at du skal have ordentligt indhold på din hjemmeside, der anses som værende relevant (og gerne mere relevant end konkurrenternes indhold) af både søgemaskine og den bruger, der søger.

Sammenligningsportaler

Der findes mange portaler på nettet, der kan hjælpe dig med at sammenligne produkter, virksomheder eller tjenester. Hvis du eksempelvis har en tandlæge i Aalborg, vil det være relevant at være til stede på NyTandlaege.dk, der er en hjemmeside, hvor du kan finde din nye tandlæge og sammenligne med andre.

Sociale medier

Vi er flittige brugere af de sociale medier, og derfor er dette et sted, hvor du absolut heller ikke må sove i timen. Din målgruppe samt både nuværende og potentielle kunder befinder sig her, og du har mulighed for at interagere med dem, påvirke dem og endda sælge til dem direkte via sociale medier som Facebook, Twitter, Instagram og så videre.

Undervurdér ikke vigtigtheden af at have en virksomhedsprofil her — men husk, at du også skal vedligeholde den, hvis du vil have noget ud af den. Et par opslag om dagen skulle gerne være nok til at placere dig som ‘top of mind’.

EFTERLAD ET SVAR