Forside Generelt Prismatch er god markedsføring

Prismatch er god markedsføring

324
0
DEL

Der er som regel en ting vi alle har tilfælles, når det kommer til at handle online. Vi er ikke interesseret i at betale mere for noget, end vi behøver. Derfor er der mange prissammenligningssider, der lever godt af, at sammenligne priser på en lang række forskellige produkter på tværs af et væld af hjemmesider.

De fleste virksomheder ved naturligvis godt, at kunderne ofte undersøger markedet og priserne inden de beslutter sig for hvor de skal købe den givne varer. Derfor er der også flere der er begyndt tilbyde prisgaranti eller prismatch, så kunderne kan være sikker på, at de ikke kan finde varen billigere end andet sted.

Butikker som InkPro der sælger blækpatroner, slår eksempelvis stort op på deres forside, at de altid matcher den laveste priser online. Der er mange der tilbyder dette, ikke mindst inden for elektronikbranchen, hvor priserne er noget af det, der har absolut højt betydning, og hvor forbrugerne typisk undersøger markedet ekstra godt inden de køber.

Prisgaranti og prismatch er blevet en ting som mange forbrugere forventer af en webshop, og derfor er det et godt salgsredskab for større webshops i deres markedsføring, og der er især en god ide, af en grund, og der er, at der rent faktisk ikke er så mange forbrugere der benytter sig af af muligheden.

At have prisgaranti og love prismatch er nemlig en helt klar indikator på, at det man sælger ikke findes billigere andre steder. Derfor er der mange forbrugere, der antager, at prisen er den bedste, uanset om det så rent faktisk er tilfældet eller ej. Det er derfor ikke kun godt for forbrugere, at der er prismatch, det er også en god reklame for virksomheden selv.

EFTERLAD ET SVAR