Forside Generelt Det er svært at slå igennem på udenlandske markeder

Det er svært at slå igennem på udenlandske markeder

269
0

Det kræver stram strategi og hårdt arbejde at bryde igennem på internationale markeder. Ligeså hårdt det var at slå igennem i Danmark, ligeså hårdt bliver det i et hvilket som helst andet land, hvis ikke det bliver sværere endnu. Det handler om at koordinere og starte med et land af gangen. Man skal trække på alle de kontakte der er, og forsøge at skabe et netværk i det land men tilrettelægger. Læs med her og få nogle gode råd, hvis du prøver at indtage udenlandske markeder.

Strategien

Du skal vælge en strategi der passer til dit produkt eller service. Man kan godt lave undersøgelser af de forskellige markede. Man kan fx starte med norden eller Tyskland. Undersøg hvordan dit produkt vil begå sig på det marked. Her kan du undersøge om du er eneste forhandler af dit produkt, se hvad der trender i landet, og undersøg hvor efterspørgelsen er størst. Det er ikke sikkert at noget der er populært i Danmark kan begå sig i andre lande, derfor er det vigtigt at man undersøger mulighederne, før man bruger en masse penge og tid på et marked der egentligt er dødt.

Tilgangen til andre lande

Det er vigtigt at man trækker på netværket, man vil gerne have en god samarbejdspartner i landet, som ved hvad der virker og ikke gør. Herfra kan det være nødvendigt at oprette et samarbejde med et oversættelsesbureau, så du kan få oversat dine danske tekster til sproget på der land man går ind i. Hvis det er engelsk vil vi stadig anbefale at du får dem oversat, da det altså er vigtigt at sproget er helt korrekt og naturligt. Det er med til at skabe et image af din virksomhed, og hvis folk kommer ind på en side der er direkte oversat igennem fx google translate, så vil det bare ikke virke særligt effektivt.

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here