Forside Markedsføring Du skal bruge meget tid på din marketing

Du skal bruge meget tid på din marketing

123
0
Du skal bruge meget tid på din marketing

Det kan være svært at sætte sig ind i, hvad det kræver for at rangere godt i de tilgængelige søgemaskiner. Man hører hele tiden om, hvor vigtigt det er, at man har styr på sin hjemmesides opbygning, indhold og kontinuerlige arbejde. Det kan dog være lidt svært at finde ud af, hvor man skal starte, fordi hvis man skal tro og følge de mange råd, der kommer fra nær og fjern, så slutter arbejdet aldrig. I dette indlæg kommer vi til at tage udgangspunkt i et eksempel med designermøbler. Det er en tilpas bredt term, som dog kan vinkles en hel masse, og derfor giver det ganske fin mening i forhold til dette indlæg.

Ønsker man at rangere højt på eksempelvis Google – Google er ligeledes primære fokus, da langt de fleste danskere bruger denne søgemaskine – med søgetermen ’Designermøbler’, vil man finde ud af, at der er mange andre om buddet. Det er ikke kun dig, som ønsker at blive fundet på dette ord. Samtlige møbelkæder, webshops og mindre bloggere ønsker ligeledes at blive fundet som en af de første resultater. Derfor skal der er en stor indsats til, før du så meget som bliver fundet som en af de første hundrede resultater. Det er altså ikke lutter lagkage at arbejde med søgemaskineoptimering – det er benhårdt arbejde.

Men hvis man ikke ønsker at bruge utallige timer på at rangere højt i Google med organiske resultater, kan man i stedet bruge krudtet på betalt annoncering på samme søgemaskine. Designermøbler er dog, som vi tidligere har nævnt, en ret bred søgeterm, og derfor skal du være opmærksom på, at det på den ene side kan blive rigtig dyrt, men det kan også være ekstremt irrelevante for din virksomhed. Du skal derfor strømline dine negative søgeord og være varsom. Kliks på annoncer, som ikke er relevante, er penge ud af vinduet.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here