Forside Markedsføring Fifs til at oppe virksomhedens marketing

Fifs til at oppe virksomhedens marketing

163
0

Følgende artikel er betalt og udarbejdet i samarbejde med de hjemmesider, der linkes til.

Det kan ikke være gået nogen virksomheders næser forbi, at det er nødvendigt at allokere en del af virksomhedens budget til marketing. Marketing findes dog i mange varianter, og derfor kan det være svært at finde hoved og hale i, hvad der rent faktisk er effektivt for netop din virksomhed. Ens for alle former for marketing er dog, at det gælder om enten at informere, engagere, uddanne, inspirere eller underholde brugerne. Men hvordan gøres dette så bedst? Læs med her på siden og få tips til, hvordan du opper virksomhedens marketing.

Marketing Automation – markedsfør effektivt

Et af de seneste trends inden for marketing er Marketing Automation. Denne form for marketing handler om at udnytte teknologier og softwareplatforme til effektivt at markedsføre virksomheden på flere onlinekanaler samt at automatisere gentagne opgaver. Her kan der f.eks. være tale om markedsføring på sociale medier, websteder og e-mail, som altså gør fordelagtigt nytte af softwareprocesser.

For at få det fulde potentiale af Marketing Automation skal virksomheden først og fremmest specificere resultaterne og kriterierne for de forskellige opgaver. Disse tolkes, lagres og udføres efterfølgende af en software. Netop dette er et stort plus, da menneskelige fejl reduceres, og effektiviteten øges. Med en bred vifte af analytiske og automatiseringsværktøjer strømlines virksomhedens salgs- og marketingsenheder.

Content marketing – sammenhængende indhold

Content marketing er ligeledes et begreb, der er umuligt at komme uden om i forbindelse med marketing. Content marketing er indholdsbaseret marketing, hvor aktiviteter i nyhedsbreve og på sociale medier udføres med øje for at inspirere, underholde og engagere brugerne. Ud over disse positive aspekter vil content marketing også være med til at synliggøre virksomheden, hvor de faglige kompetencer fremhæves.

Det vigtigste aspekt i content marketing er relevans. Det nytter ikke noget, at virksomheden producerer masser af indhold, som er irrelevant for brugerne. Der er ingen, der gider at bruge sin tid på dette indhold – og derfor klikker de sig hurtigt væk igen. Derfor er det altså særdeles vigtigt, at der sættes fokus på relevans i content marketing, hvis virksomheden ønsker at opbygge et langtidsholdbart forhold med forbrugerne. Brug af relevante søgeord er ligeledes supervigtigt, da det kan få ens hjemmeside højere op i Googles søgeresultater.

Instagram – en platform, der er det nye sort

Virksomheder er udmærket klar over, at synlighed på sociale medier er en god måde at markedsføre sig på. Dog har mange virksomheder det blot med at ty til det oplagte valg, nemlig Facebook – og her går de altså glip af andre rigtig gode muligheder. Især Instagram er en social medieplatform, som er det nye sort inden for marketing med masser af gode markedsføringsmuligheder.

På Instagram får virksomheder mulighed for at engagere deres kunder og potentielle kunder igennem en perfekt kombination af billeder og tekst. Derudover er der rig mulighed for at linke til forskellige produkter – både i nyhedsfeedet og stories. For at skabe de bedste resultater på Instagram gælder det om at kende målgruppen. Hvordan skal du som brand tale til målgruppen? Hvilket indhold finder de interessent? Og hvad bør virksomheden bestemt ikke kaste sig ud i at gøre?

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here