Forside Markedsføring Gode råd til en succesfuld webshop

Gode råd til en succesfuld webshop

237
0

Vi lever i et samfund hvor der stadigt kommer flere og flere webshops. Der er flere fordele ved at handle online, og det er dem som mange virksomhedsejere udnytter. Vi er endnu ikke helt nået dertil, hvor mange fysiske butikker vælger at lukke, men i fremtiden vil der utvivlsomt være færre normale butikker og flere webshops. Men selvom webshops generelt er populære, så kræver det altså noget at lave en succesfuld webshop. Som nævnt herover så findes der allerede et hav af webshops, og det handler derfor om at skille sig ud fra mængden. Dette gøres via udbud, kvalitet og opfindsomhed.

Hav en god og overskuelig webshop

Det er ikke altid udvalget som afgør om kunden køber ens produkter eller ej. Før kunden kigger på det enkelte produkt på siden, danner han eller hun sig et overordnet indtryk af hjemmesiden. Det er ikke sikkert, kunden gør det bevidst, men selve hjemmesiden har en stor aktie i hvor mange produkter webshoppen sælger. Det er derfor vigtigt, at man er omhyggelig og professionel, når man laver webshoppen. Man kan med fordel få hjælp fra professionelle programmører og multimediedesignerer.

Benyt jer af SEO

Men selvom man har de bedste produkter og den lækreste hjemmeside, så hjælper det ikke noget, hvis kunderne ikke kommer frem til den. Herover er det nævnt et par gange, at der findes et hav af webshops, og der findes oftest også mange webshops som sælger det som du vil sælge. Det gælder derfor om at identificerer de søgeord, som man gerne vil ranke højt på google med. Det er det som SEO kan hjælpe med, og der findes mange bureauer derude som kan hjælpe.

Giv inspiration til jeres kunder

Produktbilleder er sjældent voldsomt spændende. Så hvis man har mulighed for det, så lav noget inspirerende materiale, så er med til at sælge jeres produkter. Hvis man som Paperdeluxe her blandt andet sælger bordkort, så inspirer kunderne til hvordan de kan lave noget selv, og hvordan borddækningen kan se ud. Er man en tøjbutik kan noget som modeller i stedet for produktet alene gøre hele forskellen, man kan naturligvis også være en stor udgift.

Lav også marketing i den virkelige verden

Selvom der er tale om en webshop, så kan det godt betale sig at inkluderer tv-reklamer, radioreklamer, bannere, plakater og anden lidt mere gammeldags marketing i kampagnen. Webshoppen er jo nødt til at være der hvor målgruppen er, og vi kan jo ikke være på internettet hele tiden.

 

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here