Forside Markedsføring Kondomer er heller ikke helt let

Kondomer er heller ikke helt let

167
0
Kondomer er heller ikke helt let

Vi har tidligere skrevet lidt om, hvor svært det kan være for virksomheder, der sælger sexlegetøj og genstanden inden for denne branche, at annoncere på nettet og få vist sine produkter til kunderne ude i markedet. Og vi forsøger at følge trop med dette indlæg, som i højere grad kommer til at handle om et kondom. Netop dette produkt er lidt i samme boldgade, men på trods af at produktet bruges i samme handlinger og seancer, så er der stor forskel på, hvordan man kan fremvise det på eksempelvis Google eller Facebook.

Hvis man søger helt specifikt på et bestemt kondom på Google, så kommer der en masse forskellige hits frem, hvor der både er almindelige søgeannoncer samt Google Shopping, som er de der billedannoncer, hvor der både fremvises pris, titel, beskrivelse og nogle gange også et bestemt antal stjerner, der viser antallet af bedømmelser fra kunder. Man kan undre sig over, hvorfor disse produkter ikke bliver ekskluderet, men en af årsagerne er, at de ikke fremstilles som nogle vulgære og relativt intense fallossymboler eller meloner. I stedet er de pakket ind i de korrekte indpakninger, der samtidig også betyder, at man ikke kan se produktet i sin egentlige form.
Hos eksempelvis Kondomland bruger de billeder, hvor produkterne er pakket ind i deres originale indpakning, og det betyder, at et kondom ikke fremstilles upassende overfor målgruppen.

Det kan både have fordele og ulemper at pakke tingene ind for at blive i metaforikken. Nogle af fordelene er som nævnt herover, hvor virksomhederne kan præsentere produkterne på de respektive salgskanaler. Nogle af ulemperne er modsat, at kunderne ikke kan se selve produktet. Er ønsket at købe et par kondomer med eksempelvis riller eller knopper, så er det ikke muligt at se disse direkte i annoncer, og man er derfor nødt til at gå ind på hjemmesiden, hvilket kan koste penge – værd derfor omhyggelig.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here