Forside Markedsføring Markedsfør dig gennem nyhedsbrev

Markedsfør dig gennem nyhedsbrev

9
0
DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Markedsføring er en kompleks disciplin, som der er rigtig mange der udfører, men som der er væsentlig færre der mestrer. Kort sagt kan man sige, at hvis økonomien er ubegrænset, så er det ikke svært at lave markedsføring, hvilken online eller offline. Det er dog meget begrænset, hvem der har mulighed for et ubegrænset budget. For de fleste handler markedsføring naturligvis om, at man får mere for sine penge, end man giver.

Der er forskellige faktorer der spiller ind, i forhold til om en markedsføringsindsats er rentabel eller ej. Nogen gange handler det om at sælge produkter, og andre gange handler det om øget opmærksomhed eller branding. Sidstnævnte er naturligvis væsentlig sværere at måle på, end om der bliver solgt mere efter en given kampagne.

Online – hvis du har dine penge kær

Skal man lave store branding eller oplysningskampagner, er der ingen tvivl om, at helsides annoncer, billboards i gadebilledet og tv-reklamer kan være ganske effektive og brugbare. Hvis man som mange, især mindre virksomheder, sætter pris på at kunne måle på sin indsats, er online ofte et bedre sted at investere. Det er langt lettere at måle på, især hvis man skal sælge varer eller produkter.

Når det kommer til online markedsføring er der mange muligheder for at promovere sig selv eller sine produkter. Nogle er naturligvis bedre og mere effektive end andre, men der er også stor forskel på, hvor meget det koster at markedsføre sig. Der findes eksempelvis hele den betalte annonceringsdel, hvor især Google og Facebook er de helt store medier sammen med Instagram og LinkedIn.

Der findes også en “gratis” måde at markedsføre sig på, og det er samtidig en af de mest effektive, hvis man gør det ordentligt. Markedsføring gennem nyhedsbreve er nemlig en af de metoder der konverterer bedst, hvis man ellers ved hvad man laver. Når der skrives “gratis” er det fordi, at det kræver at man har e-mailadresse at sende sine budskaber til, og hvis man ikke har dem, skal man anskaffe sig disse, og det er ikke altid, at dette sker uden udgifter.

Skil dig ud fra mængden

Hvis du ellers har færdes bare en lille smule på internettet de sidste 10 år, har du nok også gennem tiden tilmeldt dig et nyhedsbrev eller to. Så du kender nok også til problemet med at modtage hundredvis af mails hver uge, som du sikkert bare sletter uden at læse meget mere end emnefeltet.

Hvis du ikke selv er ekspert inden for området, kan det altså være en rigtig god ide at alliere sig med en. Online såvel som de fleste andre steder, har man få sekunder til at fange opmærksomheden fra modtageren og hvis du misser den mulighed, er chancen væk. Du kan læse mere om markedsføring gennem nyhedsbreve her hos Majbritt Lund, der er blandt landets absolut bedste inden for området.

 

EFTERLAD ET SVAR