Forside Markedsføring Markedsføring af sexlegetøj online

Markedsføring af sexlegetøj online

67
0
DEL
Markedsføring af sexlegetøj online

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Webshops, der sælger sexlegetøj online, kan have det svært, når de skal ud og have markedsført deres produkter på de forskellige kanaler. Der er nogle meget skrappe krav fra bl.a. Google og Facebook, der gør det svært at vise produkterne uden at overskride de opsatte og skærpede krav og regler. Derfor skal man nogle gange være en smule kreativ, når man skriver annoncetekster og viser forskellige billeder.

Dynamisk remarketing og display annoncering

Dynamisk remarketing er mere eller mindre bandlyst for de fleste, da mange produktbilleder indeholder alverdens forskellige fallossymboler. Det er ikke muligt at vise disse billeder i Google Shopping og eller på Display netværket – altså billede annoncer rundt omkring på forskellige hjemmesider, som Google samarbejder med.
Heller ej er det muligt på Facebook. Det ville også være lige i overkanten at få en annonce med en dildo serveret til morgenkaffen.
Derfor kan man i stedet forsøge sig med frugter på de forskellige platforme.

Alternative symboler

Tidligere har en agurk være meget populær, da man kan få visse associationer til mandens kønsdele. Den har været brugt forskellige reklamer. Samtidig har en champagneflaske sin storhedstid på en reklame, der i skrivende stund kører på TV2 Zulu. Her springer proppen og væsken fosser, for at sige det mildt, ud af flasken.

Når man skal udarbejde sine annoncer på Google, skal man nogle gange også være kreativ, da det ikke er alting, der sælger sig selv. Sexlegetøj online er en fantastisk gave til folk, der ikke har lyst til at gå ned i en fysisk butik. Det skaber blot nogle udfordringer, hvis man gerne vil annoncere med sine produkter.
Derfor er søgemaskineoptimering et godt tiltag for de webbutikker, der sælger sexlegetøj online. Her leder kunderne selv efter produkterne, og Google har ikke helt samme stramme krav på den organiske del af Google, som de har på den betalte del – heldigvis.

EFTERLAD ET SVAR