Forside Generelt Sådan får du står på tiden brugt på e-marketing konsulent timer

Sådan får du står på tiden brugt på e-marketing konsulent timer

13
0
DEL
Tid

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Tid er penge

Mindre konsulentvirksomheder har til tider svært ved at holde helt styr på tiden. Men hvis man fakturerer sine kunder efter timer brugt på konsulentydelser, så er det bedst at virksomheden kender deres tid. Det er vigtigt at konsulentvirksomheden ved rimelig præcist, hvor mange timer den har brugt på at løse en opgave for en kunde. Typisk vil virksomheden have mange kunder at løse opgaver for, og af den årsag kan det være svært holde styr på tiden uden hjælpeværktøjer.

Upræcis tidsregistrering

Når virksomheden ikke har helt styr på tiderne, så går det ud over kunderne. Hvis kunderne betaler efter timer, vil de selvfølgelig gerne vide hvor mange timer, der er brugt. De antal timer skulle gerne passe med de opgaver, som er blevet løst. Men hvis virksomheden har notere for mange timer, så kommer kunden til at betale for meget. Hvis kunden opdager dette og det sker ofte, så vil kunden undre sig. I værste tilfælde vil kunden blive utilfreds og med stor sandsynlighed gå til en konkurrent. Virksomheden kan også risikere at få for lidt, hvis de har skrevet for få timer på fakturaen.

Få en præcis tidsregistrering

Derfor skal konsulentvirksomheder have styr på deres tid. Til dette er der heldigvis hjælp at hente. Med et hjælpeværktøj kan virksomheden selv tage tid på opgaver. Herefter vil tiden og opgavetypen blive registeret for den enkelte kunde. Virksomheden vil let kunne lave en faktura, som er præcis ud fra en faktura skabelon. Alle dataene vil automatiks blive overført til denne faktura og dette gør, at fakturaen kommer til at passe meget præcist.

Med et værktøj vil det også blive muligt at få et overblik over evt. tabte timer og på virksomhedens aktiviteter. For nogle virksomheder betyder det mere effektivitet omkring opgaver og dermed også deres forretning i det hele taget.