Forside Generelt Sådan laver du en god strategi for de sociale medier

Sådan laver du en god strategi for de sociale medier

43
0

De sociale medier spiller en vigtig rolle, hvis du vil nå ud til din målgruppe på en smart og effektiv måde. Flere og flere virksomheder investerer resurser i deres aktivitet på de sociale medier. Det giver nemlig virksomhederne mulighed for at ramme deres målgruppe på en unik måde. Indholdet er let at tilpasse til platformen og til de personer, budskabet skal ramme. Mangler din virksomhed en klar strategi for jeres brug af de sociale medier? Så læs med herunder og få gode råd til en SoMe-strategi.

Fastlag tidspunkter for frigivelse af opslag

Første step på vejen til en god strategi er at overveje, hvor ofte du vil poste et opslag på Instagram, Facebook eller et tredje sted. Nogle vælger at poste hver dag, mens andre foretrækker ét opslag om ugen. Det afhænger også af antallet af følgere. Har du endnu knap så mange følgere? De kan føle sig bombarderet med opslag, hvis der hver dag er en ny post fra din virksomhed.

Det er vigtigt at have fokus på sikkerhed, når dig og dine medarbejdere agerer på nettet. Få 8 gode råd til IT-sikkerhed på nettet lige her.

Planlæg indholdet

For at opslaget skal være fængende for læseren, er det vigtigt at indholdet er nøje planlagt. Noter evt. gode ideer til indhold på et stykke papir og tilføj flere ideer, så snart de dukker op.

Ideer til opslaget kunne være:

  • Et opslag, hvor I fortæller om jeres virksomheden, og hvem I er.

  • Præsentation af et af jeres produkter. Forklar hvad produktet kan, og hvad der gør jeres produkt helt særligt.

  • En konkurrence hvor I udlodder en skøn gevinst.

  • Take-over: Bed én af dine medarbejdere om at ”overtage” profilen for en dag. Det er så medarbejderens opgave at vise jeres følgere hverdagen i virksomheden.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here