Forside Generelt Tænk ud af boksen

Tænk ud af boksen

44
0
DEL

Dette indlæg er et betalt indlæg og lavet I samarbejde med den/de omtalte virksomheder og/eller deres produkter. Alle hyperlænker er derfor betalte hyperlænker.

Det råd har vi hørt mange gange før. Bare du tænker ud af boksen, så vil din virksomhed blomstre og blive helt unik.

Det har vi gjort i mange år – og nu er det som om, at alle de dybe tallerkner allerede er opfundet. Så hvad skal du mon nu opfinde af innovative idéer og mere eller mindre gaggede tiltag for at få noget opmærksomhed rettet imod din virksomhed?

Hvis det, du gør, ikke virker, så gør noget andet

Hvis du i en længere periode har arbejdet på et bestemt tiltag for at få flere kunder i din virksomhed, og det ikke har gjort nogen som helst forskel – så skal du simpelthen gør noget andet.

Hvis du ikke selv er et sprudlende mekka for de kreative idéer, så kan du alliere dig med nogen, der er det. Giver vedkommende dig så nogle idéer, som måske kan bruges, så er det vigtigt, at du mærker efter, om det nu også er dig. Har du ikke dig selv med, når du skal lancere noget nyt, så holder det ikke.

Du skal ikke gøre noget nyt bar for at gøre noget nyt. Så er det somme tider bedre bare at lade være – og så vente, til du selv bliver inspireret til at gå din egen vej.

Samarbejd med andre

Når vi taler trafik på nettet, så er det jo noget, de fleste firmaer meget gerne vil have mere af. Derfor kan virksomhederne have gensidigt gavn af at henvise til hinanden.

Det kan gøres via links, via positiv omtale eller ved almindelig reklame. På den måde kommer dit firmanavn og din hjemmeside til at aktiveres fra flere forskellige sites.

Det er allerede set længe, så der er sådan set ikke så meget nyt i det. Her er det så, at den der berømte boks kommer ind i billedet.

Kunne du og dine samarbejdspartnere i fællesskab dirigere kunder jeres vej på en lidt anden måde, så kan det være guld værd.

Tilbyd dine kunder nabo-, familie- eller kollegarabat

En måde at komme ud til en større kundekreds kunne være at lade de kunder, du allerede har, være linket.

Du kunne for eksempel gøre som denne virksomhed, der tilbyder nuværende og nye kunder naborabat.

På samme måde kunne din virksomhed måske tilbyde en rabat til nogen i nuværende og kommende kunders netværk. Det kan sagtens give pote.

Det handler jo dybest set om at komme i kontakt til så mange potentielle kunder som overhovedet muligt. Så brug de kunder, du allerede har i butikken, til at låne dig deres netværk.

Tænk videre selv

Ser du noget, som nogle andre har fundet på, og som du synes er en glimrende idé, så lad lige idéen bundfælde sig. Så kan du tviste den, så den passer bedre til dig og din virksomhed. Nogle gange skal der ikke så meget ændring til, før idéer kan blive til ens egne.

Netværk, netværk og netværk – det er vejen frem for mange i dag. Det kunne det også blive for dig.

 

DEL
Tidligere artikelMarkedsfør dig gennem nyhedsbrev

EFTERLAD ET SVAR